Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Stiri"
Facebook
Like us on Facebook
Stiri - 2 Iunie 2014
Discovery Communications anunță finalizarea achiziționării pachetului majoritar al Eurosport International

Discovery Communications anunță finalizarea achiziționării pachetului majoritar al Eurosport International

Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) anunță finalizarea preluării pachetului majoritar de acțiuni al Eurosport International, cel mai mare grup media de sport din Europa. Discovery şi-a mărit participaţia în cadrul Eurosport de la 20% la 51%, devenind astfel acționar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic cu TF1 Group, care a început în decembrie 2012.

Discovery a fost una dintre primele companii media din SUA care a început în 1989 distribuirea canalelor sale de televiziune în Europa, investind timp de 25 de ani în dezvoltare reţelei la nivel internaţional. Adăugând în portofoliu cele şase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific şi Eurosportnews), Discovery Communications operează în prezent peste 210 canale, ajungând în total la 2,7 miliarde de abonați la nivel mondial.

„Astăzi este o zi extraordinară pentru Discovery Communications, ca lider mondial pe segmentul canalelor TV cu plată. Preluarea Eurosport va contribui în mod strategic la creșterea cotei noastre de piață, consolidând relațiile cu clienţii de publicitate și cu partenerii de distribuție și oferind conținut “must-have” telespectatorilor din întreaga lume. Combinând programele Eurosport atât de apreciate, puterea brandului Discovery la nivel mondial şi expertiza la nivel local, vom continua să fructificăm potențialul pieţei de televiziune cu plată la nivel internaţional, generând profit pe termen lung pentru acţionarii noştri", a declarat David Zaslav, Preşedinte şi CEO Discovery Communications.

Discovery Communications a anunțat că intenționează să ia decizii strategice pe termen lung și să facă investiții specifice pentru a consolida şi extinde oferta de programe și servicii Eurosport, maximizând astfel audiența și acoperirea Eurosport. Ca parte a acestui efort, Discovery va colabora cu managementul și angajații Eurosport în vederea dezvoltării unui plan de afaceri pe termen lung, care să optimizeze canalele Eurosport, care acum fac parte din reţeaua globală de canale Discovery.

„Împreună, Discovery și Eurosport sunt, fără îndoială, mai puternice. Discovery a construit cea mai de succes afacere internațională de televiziune cu plată si suntem încântați să folosim această experiență pentru a consolida în continuare programele şi platformele Eurosport. Dorim să mulțumim TF1 Group pentru felul în care au condus Eurosport International și pentru că ne-au oferit ocazia de a extinde parteneriatul nostru", a declarat Jean-Briac Perrette, Preşedinte Discovery Networks International.

„Eurosport este pregatit pentru o nouă etapă de dezvoltare, iar Discovery reprezintă partenerul ideal pentru a transforma această viziune în realitate. Discovery are un istoric solid în investiții strategice pe termen lung, din care vor avea de câștigat atât clienţii de publicitate și partenerii de distribuție, cât și publicul din întreaga lume", a declarat Nonce Paolini, Președinte şi CEO TF1.

Prețul final pentru Eurosport International a fost determinat având la bază o evaluare a Grupului Eurosport de 902 milioane de Euro (aprox. 1,2 miliarde USD), rezultată din evaluarea iniţială, care a fost ajustată pentru a reflecta preluarea controlului asupra companiei. Din această evaluare a grupului a fost dedusă valoarea Eurosport France (85 milioane de euro, aproximativ 115 milioane USD). TF1 estimează că își va păstra pachetul de 80% din acțiunile Eurosport France, cel puțin până la data de 1 ianuarie 2015.

De asemenea, încheierea acestei tranzacții nu influenţează celelalte două elemente ale contractului inițial, referitoare la faptul că Discovery a dobândit 20% din acțiunile televiziunilor TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV și Stylía, respectiv la acordul de producție cu TF1 Group.

TF1 își va menține capacitatea de a formula propria opțiune de vânzare în privința pachetului de acțiuni rămas, adică 49% din Eurosport International, ceea ce ar putea crește pachetul deținut de Discovery la 100%.

Extra Info

Discovery Communications este compania Pay-TV nr. 1 în lume, ajungând în casele a peste 2,7 miliarde de abonaţi, din peste 220 de ţãri. Discovery îi îndeamnã pe oameni sã exploreze lumea în care trãiesc şi sã-şi urmeze curiozitatea, atât prin intermediul celor peste 210 de reţele globale, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery şi Discovery Science sau OWN: Oprah Winfrey Netwok. De asemenea, Discovery controlează Eurosport International, cel mai mare grup media de sport, ce include şase canale Pay-TV disponibile în Europa şi Asia.

În 2014, Eurosport sărbătorește 25 de ani de transmisii sportive live și inovații digitale. Grupul Eurosport este cel mai mare grup media de sport din Europa. Eurosport, canalul nr 1 la nivel pan-european, difuzează programe în 20 de limbi, ajungând la 135 de milioane de abonaţi din 54 de țări. Eurosport HD este varianta în format high definition a Eurosport. Eurosport 2 ajunge la 72 de milioane de gospodării din 51 de țări, programele sale fiind traduse în 18 limbi. Eurosport 2 HD a fost lansat în august 2009. Eurosport Asia-Pacific ajunge în 16 țări din regiune și a lansat și un canal HD, în septembrie 2011. Eurosportnews este canalul de știri sportive distribuit în întreaga lume.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare